Kundundersökning

I vår kundundersökning har du möjlighet att tycka till om din bostad eller lokal. Dina svar gör att vi kan se hur du som hyresgäst trivs hos oss, och vad vi kan förbättra. Här kan du läsa om hur kundundersökningen går till och se resultat från förra undersökningen.

Om kundundersökningen

För att veta vad våra hyresgäster tycker om oss, vår service och våra fastigheter genomför vi regelbundet kundundersökningar. Företaget AktivBo AB Länk till annan webbplats. genomför undersökningen. De garanterar att alla svar är anonyma.

Resultat år 2022

Resultatet från kundundersökningen sammanställs i serviceindex och produktindex. Inom parentes visas siffror från 2019. Vi har tidigare inte genomfört denna typ av kundundersökning för lokaler, vilket gör att de saknar jämförelsesiffror.

Serviceindex

I Serviceindex ingår följande ämnesområden:
Ta kunden på allvar, Trygghet, Rent & snyggt, Hjälp när det behövs

  • Serviceindex bostad: 78.6 (76.0)
  • Serviceindex lokal: 76.0

Produktindex

I Produktindex ingår följande ämnesområden:
Lägenheten, Allmänna utrymmen, Utemiljö

  • Produktindex bostad: 75.8 (75.8)
  • Produktindex lokal: 69.6

Det här prioriterar vi

Utifrån vårt resultatet prioriterar vi vad vi ska satsa på framöver. En del åtgärder rör ett visst bostadsområde eller en del av vår verksamhet.

Planerade åtgärder under 2023

  • Nolltolerans mot saker i trapphus och källare för att underlätta städning, skapa fria utrymningsvägar och öka trygghet.
  • Sektionering av källare i bostadshus (dela upp och låsa av delar) för ökad trygghet.
  • Analysera upplevd otrygghet i bostadsområden och omkring lokalfastigheter.
  • Arbeta för ökad hyresgästdialog, bland annat genom att arrangera event i bostadsområden.
  • Se över tillgänglighet för lokalhyresgäster till våra fastighetstekniker, för ökad kundnöjdhet.
  • Se över öppettider och telefontider, utifrån upplevd tillgänglighet.