Snabblogin till Mina sidor

PASSERSYSTEM, APTUS

Som boende i ett område där passersystemet Aptus är installerat får du lika många passerbrickor (eller "taggar") som lägenhetsnycklar. Brickan behöver du för att komma in i ditt hus och allmänna utrymmen. Häng brickan på nyckelringen: den är lika viktig som din lägenhetsnyckel!

Brickan används även för tvättbokning.

 

ANVÄNDA BRICKAN

Läsaren för brickan sitter normalt brevid dörren. Håll brickan mot läsaren tills det piper till, det tar normalt någon sekund. Nu är dörren öppen!

 

FUNGERAR INTE BRICKAN?

Om inget händer när du håller brickan mot läsaren, så har du inte behörighet att komma in i den här dörren.

Det kan bero på flera saker:

  • Du är på fel adress.

  • Det här är inte ett utrymme öppet för hyresgäster.

  • Det är inte din tvättid, och därför kan du inte öppna tvättstugan.

  • Det är fel tid på dygnet: vissa utrymmen (t ex soprum och tvättstugor) är bara öppna under ett visst tidsintervall.

Om din bricka borde fungera i den läsaren där du är, men den ändå inte gör det, så kontaktar du Kundservice. Då får vi se över om något har hänt med din behörighet eller bricka.

 

TAPPAD BRICKA/NY BRICKA
Om du tappar en bricka kan du själv spärra den via Mina Sidor.

För att få en ny bricka att ersätta den borttappade brickan med behöver kontraktsinnehavaren besöka Kundmottagningen.

En ny bricka kostar 150 kr. Kostnaden läggs på hyresavin.

 

TVÄTTBOKNING

I områden som har Aptus-passersystem bokas tvättstugan via Aptus-tavlan utanför tvättstugan. Det går också bra att boka tvättstugan via Mina Sidor eller en app i mobilen. Läs mer här.