Snabblogin till Mina sidor

VEM KONTAKTAR JAG?

FELANMÄLAN HYRESGÄST BOSTAD

Felanmälan kan du göra via Mina sidor.

Fastighetsservice tar hand om alla lägenhetsrelaterade frågor t. ex: läckande kranar, fel på utrustningen i tvättstugan eller en trasig lampa i trapphuset.

Tel: 0322-61 77 17

Måndag – fredag 10.00–12.00

För akuta fel utanför ordinarie öppettider, kontakta Securitas på telefon 010-470 53 00.

 

FELANMÄLAN HYRESGÄST LOKAL

Om du hyr lokal genom Fabs gör du en serviceanmälan via DeDU fastighetssystem.
För akuta fel utanför ordinarie öppettider (vardagar kl 7.00 – 16.00), kontakta Securitas på telefon 0322-61 77 77.

 

UNDERHÅLL

Vill du t.ex. använda din fond för att tapetsera om i lägenheten? Då ska du kontakta den förvaltare som har hand om ditt bostadsområde.

 

BETALNING AV HYRA, HYRESAVTAL, STÖRNINGSÄRENDEN

Kundservice tar hand om uthyrning och ärenden som är relaterade till hyresavtalet, till exempel störningsärenden och hyresgästfrågor.

Tel: 0322-61 77 17

Måndag 10.00–12.00 och 15.00–16.30
Tisdag – fredag 10.00–12.00

 

FAKTUROR

Har du frågor om andra fakturor än hyran? T ex tidigarelagt underhåll (dvs. nya tapeter, mattor etc), cylinderbyte, beställning av fler nycklar etc.

Fastighetsservice, tel: 0322-61 77 17

Måndag – fredag 10.00–12.00

 

SECURITAS (STÖRNINGAR OCH AKUT FELANMÄLAN)

Securitas jobbar åt Alingsåshem utanför våra telefontider. Securitas kontaktar du när det ”föreligger risk för person eller egendomsskada”. Till exempel vid akut vattenläcka, avloppsstopp, strömbortfall i fastigheten, hisstopp, eller liknande.

Securitas åker även ut på störningsanmälningar under kvällar, nätter och helger.

Tel: 010-470 53 00


SKADEDJUR

Upptäcker du skadedjur i lägenheten, kontakta Insecta skadedjursbekämpning.
Insecta skadedjursbekämpning: tel 0705-30 62 26.

OBS! Du som lägenhetsinnehavare ansvarar för att åtgärda skadedjursproblem.

 

TV

Kontakta din leverantör vid tekniska problem.


BREDBAND

Vid tekniska problem, kontakta din tjänsteleverantör. Kontaktuppgifter bör stå på fakturan eller på deras hemsida.

 

IP-TELEFONI

Vid tekniska problem, kontakta din tjänsteleverantör för att få hjälp. Kontaktuppgifter bör stå på fakturan eller på deras hemsida.

 

POLISEN

Vid misstanke om brottslig verksamhet kontaktar du polisen.

T ex om du får inbrott i källarförrådet ska du kontakta Polisen först, för att rapportera skadan. Sedan kontaktar du Alingsåshem för att få den reparerad. (Ring även ditt försäkringsbolag om något blivit stulet eller förstört.)

Akuta störningar med brottsliga eller potentiellt brottsliga inslag som till exempel pågående skadegörelse eller bråk där någon kan komma till skada ska polisanmälas. Vanliga störningar, som till exempel högljudd musik från grannen, anmäler du till Alingsåshem inom ordinarie öppettider. Utanför våra öppettider ringer du Securitas.

Tel: 114 14