Snabblogin till Mina sidor

VEM KONTAKTAR JAG?

FELANMÄLAN HYRESGÄST BOSTAD

Felanmälan kan du göra via Mina Sidor.

Fastighetsservice tar hand om alla lägenhetsrelaterade frågor t. ex: läckande kranar, fel på utrustningen i tvättstugan eller en trasig lampa i trapphuset.

Tel: 0322-61 77 17

Måndag – fredag 10.00–12.00

För akuta fel utanför ordinarie öppettider, kontakta Securitas på telefon 010-470 53 00.

 

FELANMÄLAN LOKALHYRESGÄST

Om du hyr lokal genom Fabs gör du en serviceanmälan här.

För akuta fel utanför ordinarie öppettider (vardagar kl 7.00 – 16.00), kontakta Securitas på telefon 0322-61 77 77.

 

FRÅGOR GÄLLANDE UNDERHÅLL

Vill du t.ex. använda din fond för att tapetsera om i lägenheten? Då ska du kontakta den förvaltare som har hand om ditt bostadsområde.

 

KUNDSERVICE OCH FRÅGOR OM HYRAN

Kundservice tar hand om uthyrning och ärenden som är relaterade till hyresavtalet, såsom störningsärenden och hyresgästfrågor.

Tel: 0322-61 77 17

Måndag 10.00–12.00 och 15.00–16.30
Tisdag – fredag 10.00–12.00

 

FAKTUROR

Har du frågor om andra fakturor än hyran? T ex tidigarelagt underhåll (dvs. nya tapeter, mattor etc), cylinderbyte, beställning av fler nycklar etc.

Fastighetsservice, tel: 0322-61 77 17

Måndag – fredag 10.00–12.00

 

SECURITAS

Securitas jobbar åt Alingsåshem utanför våra telefontider. Securitas kontaktar du när det ”föreligger risk för person eller egendomsskada”. Till exempel vid akut vattenläcka, avloppsstopp, strömbortfall i fastigheten, hisstopp, eller liknande.

Securitas åker även ut på störningsanmälningar under kvällar, nätter och helger.

Tel: 010-470 53 00


SKADEDJUR

Upptäcker du skadedjur i lägenheten, kontakta Insecta skadedjursbekämpning.
Insecta skadedjursbekämpning: tel 0705-30 62 26.

OBS! Du som lägenhetsinnehavare ansvarar för att åtgärda skadedjursproblem.

 

KABEL-TV

Kontakta din leverantör vid tekniska problem. Här kan du se vilken leverantör du har.


BREDBAND

Vid tekniska problem, kontakta din tjänsteleverantör för att få hjälp. Kontaktuppgifter till tjänsteleverantören bör stå på fakturan eller på deras hemsida.

Alingsåshem kan inte svara på tekniska frågor om bredband.

 

IP-TELEFONI

Vid tekniska problem, kontakta din tjänsteleverantör för att få hjälp. Kontaktuppgifter till tjänsteleverantören bör stå på fakturan eller på deras hemsida.

Alingsåshem kan inte svara på tekniska frågor om IP-telefoni.

 

POLISEN

Vid misstanke om brottslig verksamhet kontaktar du polisen.

T ex om du får inbrott i källarförrådet ska du kontakta Polisen först, för att rapportera skadan. Sedan kontaktar du Alingsåshem för att få den reparerad. (Ring även ditt försäkringsbolag om något blivit stulet eller förstört.)

Vanliga störningar (som högljudd musik från grannen, eller sopor i trapphuset) skall aldrig polisanmälas. Akuta störningar med brottsliga eller potentiellt brottsliga inslag som till exempel pågående skadegörelse eller bråk där någon kan komma till skada ska polisanmälas.

Tel: 114 14