Förvaltningsassistent
Söker du efter ett jobb där du varje dag har möjlighet att göra skillnad? Tycker du om att ha daglig kontakt med kunder och hyresgäster, samt leverera det där lilla extra? Vi söker nu en engagerad och professionell förvaltningsassistent till Alingsåshem.
Arbetsuppgifter
I rollen som förvaltningsassistent har du daglig kontakt med våra hyresgäster och med kunden i fokus hanterar du alla förekommande frågor gällande besiktning av våra bostäder. Du verkar för att skapa och bevara långsiktigt goda hyresgästrelationer och bidrar till ett tryggare, trivsammare boende för våra bostadshyresgäster.
Du kommer bland annat att arbeta med:
- Om- och avflyttningsbesiktningar.
- Ärenden gällande inre underhållsbesiktningar och beställningar.
- Att ha kontakt med hyresgäster via olika kanaler som telefon, mejl och fysiska besök.
- Bidra till en grön omställning och att verka för att våra hyresgäster kan göra hållbara val.
- Bosociala frågor som till exempel trivsel och gemenskap i våra bostadsområden.
- Att säkerställa korrekta uppgifter om våra lägenheter i vårt fastighetssystem.
- Eventuellt vissa myndighetskontakter.
Du ingår i avdelningen affärsområde bostäder där du tillsammans med dina kollegor – förvaltare, bovärdar och miljövärdar – arbetar för att uppnå verksamhetens mål, i nära samarbete med övriga kollegor inom bolaget.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet av arbete med kund eller hyresgäst där det kan ha förekommit svåra samtal och/eller kravställande. Eller så är du utbildad fastighetsförvaltare och på väg in i fastighetsbranschen. Du har viss kunskap inom hyresjuridik gällande bostäder.
Då mycket av vårt arbete sker med stöd av digitala system är det en förutsättning att du har vana av att arbeta i olika system och grundläggande kunskaper inom Officepaketet. B-körkort krävs.
Då du dagligen kommunicerar med våra hyresgäster är mycket god kommunikativ förmåga såväl skriftligt som muntligt på svenska ett krav, och du känner dig trygg i att kommunicera på engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är engagerad och serviceinriktad med god samarbetsförmåga. Du är trygg och har personlig mognad och integritet. Och du är van att möta och bemöta personer med olika bakgrund och erfarenhet. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är kommunikativ och strävar efter en öppen och förtroendefull relation med våra hyresgäster, där proaktivitet och återkoppling är en viktig del.
Vad kan vi erbjuda dig?
Alingsåshem erbjuder dig ett meningsfullt och utvecklande arbete i en samhällsviktig verksamhet. Vi ser att nyckeln till engagerade medarbetare är en god arbetsmiljö och att våra medarbetare känner sig delaktiga i utvecklingen av vår verksamhet. Hos oss erbjuds du möjlighet att utveckla och utvecklas för att kunna möta efterfrågan och förändringar i omvärlden.
Vi erbjuder flera förmåner för att bidra till ett hållbart arbetsliv och för att våra medarbetare ska kunna ha balans mellan arbete och fritid. Vi arbetar bland annat med hälsofrämjande åtgärder som träning på arbetstid, gemensamma friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag. Vi tycker också att det ska vara enkelt att kombinera arbete och föräldraskap till exempel genom flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillsättning så snart som möjligt enligt överenskommelse. Arbetstid dagtid, måndag-fredag med flextid.
Giltigt utdrag ur polisens brottsregister en förutsättning för anställning.
Om oss
Inom Alingsåshem är vi cirka 75 medarbetare som tillsammans utvecklar och förvaltar 230 000 kvm lokaler i form av förskolor, skolor, fritidslokaler, verksamhetslokaler och kulturella byggnader samt 3 400 bostäder. Vi tror på att vara mycket mer än ett fastighetsbolag. Vi vill vara den ledande stadsutvecklaren i Alingsås kommun och erbjuder attraktiva, hållbara livsmiljöer där bostaden eller lokalen är en av alla viktiga delar.
Kontakt och ansökan
Varmt välkommen med din ansökan till rekrytering@alingsashem.se senast den 17 september.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Moa-Lill Eliasson, HR-koordinator på 0322-61 77 85 eller moa-lill.eliasson@alingsashem.se
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.