Bokonsulent – Juliette

Som bokonsulent träffar Juliette ofta hyresgäster och hanterar uthyrning, visningar och andra ärenden. Hon samarbetar med många olika instanser, både externt och internt.

Juliette Chamoun Bokonsulent

Juliette arbetar som bokonsulent på Alingsåshem

Ingen dag ser likadan ut! Jag älskar kombinationen i min roll av kundbemötande och administrativa uppgifter. Att vara bokonsulent handlar mycket av om att förstå våra hyresgästers behov och att hitta rätt lösning i olika frågor för hyresgästens och bolagets bästa.

Vilka arbetsuppgifter har du?

Jag arbetar främst med kundmöten, både via telefon, mail och fysiska bokade möten. I mitt ansvarsområde ingår uthyrning av lägenheter vilket innefattar visningserbjudande till hyresgäster, visning av lägenhet och kontraktsskrivning. Men också ärenden som förturer till kommunen, olika ansökningar, till exempel överlåtelser, oriktiga hyresförhållanden och omflyttningsbesiktningar.

Varför har du valt att jobba på Alingsåshem?

Det är ett bolag i ständig utveckling – med stor möjlighet att vara med och påverka. Jag trivs med att vara "spindeln i nätet" med många olika kontakter.

Det är en bred roll - det gillar jag! Som bokonsulent samarbetar jag med många olika parter, både externt som bostadssökande, bostadshyresgäster och Alingsås kommun, och internt med fastighetsförvaltare, bovärdar, miljövärdar, kommunikation och ekonomi.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Ingen dag är den andra lik. Jag får möjlighet att utvecklas och jobbar inom olika specialområden och effektivisera dem, med mycket frihet under ansvar. Jag trivs i möten med trevliga, både kunder, och kollegor, och jag lär mig något nytt varje dag.