Publicerad

Tack till dig som svarat på vår kundundersökning!

Sista svarsdatum för årets kundundersökning har passerat. Resultat från undersökningen presenterar vi längre fram i höst, här på hemsidan och i Nytt från Alingsåshem.

Om kundundersökningen

För att veta vad våra hyresgäster tycker om oss, vår service och våra fastigheter genomför vi kundundersökningar bland våra bostads- och lokalhyresgäster.

Nolltolerans mot skräp i trapphus, och mer telefontid till felanmälan

Alingsåshem kommer att ta del av resultatet i mitten av oktober. Sedan ska vi analysera vad vi kan göra bättre och prioritera våra satsningar. Vi återkommer därför lite längre fram med information om vilka förbättringar vi planerar för nästa år!

Här är några saker vi arbetat med under 2023, utifrån resultatet från vår förra kundundersökning:

  • Nolltolerans mot saker i trapphus, loftgångar, källare
    Vi har tagit fram nytt informationsmaterial för att uppmana hyresgäster att flytta sina saker, och förtydligat vårt arbetssätt.
  • Ökat kundfokus för lokalhyresgäster
    För större kundnytta har vi delat in våra lokalfastigheter i tre kundområden. Varje kundområde har fått en ansvarig fastighetsförvaltare som huvudsaklig kontaktperson. Våra kundområden är Barn & Ungdom, Vård & Omsorg samt Kultur & Utbildning och övriga lokaler.
  • Hyresgästträffar i bostadsområden
    - Bolltorp (gårdsfika, april)
    - Centrum (gårdsfika, oktober)
    - Gräfsnäs (skördefest, september)
    - Hantverksgatan (invigning miljöhus, maj)
    - Hedvigsberg & Stadsskogen (trygghetskväll, september)
    - Noltorp (Noltorpsdagen, september)
    - Stockslycke, Rådmansvägen (gårdsfika, oktober)
    - Stockslycke, Stockslyckevägen (gårdsloppis, maj)
    - Stockslycke, Rådmansvägen/Borgmästarvägen (gårdsloppis, juli)
    - Stockslycke (livet mellan husen, återkommande under året)
  • Telefontider
    Vi har utökat våra telefontider för felanmälan. När du ringer oss finns nu också ett nytt knappval: omflyttningsbesiktning och lägenhetsunderhåll.

Och vad har hänt på min gård?

Vi har gjort flera insatser som är specifika för en viss fastighet eller ett särskilt område. Ett exempel är området Noltorp där många som tyckte att gårdarna kunde vara mer städade.

I år har vi satt upp 80 nya papperskorgar på Noltorp. Vi har också fokuserat på Sveriges vanligaste skräp, fimpen, genom att dela ut askkoppar till hyresgäster i trapphus med mycket fimpar vid entrén. Dessutom har vi inlett ett samarbete med daglig verksamhet, som hjälper till att hålla området fint.