Kundundersökning bostad

I vår kundundersökning har du möjlighet att tycka till om din bostad. Dina svar gör att vi kan se hur du som hyresgäst trivs hos oss, och vad vi kan förbättra. Här kan du läsa om hur kundundersökningen går till.

Om kundundersökningen

För att veta vad våra hyresgäster tycker om oss, vår service och våra fastigheter genomför vi regelbundet kundundersökningar genom företaget AktivBo AB Länk till annan webbplats.. De garanterar att alla svar är anonyma.

Resultaten från kundundersökningen presenteras på vår hemsida och i kundtidningen Nytt från Alingsåshem.

Resultat för 2023

Resultatet från kundundersökningen sammanställs i serviceindex och produktindex. I årets resultat har vi förbättrat vårt resultat för både serviceindex och produktindex.

I år svarade 57,8 % av bostadshyresgästerna på undersökningen.

Serviceindex

I Serviceindex ingår dessa ämnesområden:
Ta kunden på allvar | Trygghet | Rent & snyggt | Hjälp när det behövs

2023: 80,1
2022: 78,6

Serviceindex bostad är 1,3 % lägre än branschmedelvärdet.

Produktindex

I Produktindex ingår dessa ämnesområden:
Lägenheten | Allmänna utrymmen | Utemiljö

2023: 77,4
2022: 75,8

Produktindex bostad är 0,2 % lägre än branschmedelvärdet.

Det här prioriterar vi

Utifrån vårt resultatet prioriterar vi vad vi ska satsa på framöver. Det här är några områden vi arbetar med lite extra under 2023.

  • Nolltolerans mot saker i trapphus och källare för att underlätta städning, skapa fria utrymningsvägar och öka trygghet.
  • Sektionering av källare i bostadshus (dela upp och låsa av delar) för ökad trygghet.
  • Analysera upplevd otrygghet i bostadsområden.
  • Arbeta för ökad hyresgästdialog, bland annat genom att arrangera event i bostadsområden.
  • Se över öppettider och telefontider, utifrån upplevd tillgänglighet.